In a nostra vita d'ogni ghjornu, avemu bisognu d'utilizà l'elettricità ogni ghjornu, è ùn simu micca familiarizati cù a corrente cuntinua è a corrente alternata, per esempiu, a corrente di uscita di a batteria hè a corrente cuntinua, mentre chì l'elettricità domestica è industriale hè a corrente alternata, dunque chì hè a differenza trà sti dui tipi d'elettricità?
"Corrente continua", cunnisciuta ancu cum'è "corrente costante", a corrente costante hè un tipu di corrente continua, hè a dimensione è a direzzione di a corrente chì ùn cambianu micca cù u tempu.
Corrente alternata
Corrente alternata (CA)hè una corrente chì a so magnitudine è a so direzzione cambianu periodicamente, è hè chjamata corrente alternata o semplicemente corrente alternata perchè u valore mediu di a corrente periodica in un ciclu hè zero.
A direzzione hè a listessa per diverse currenti continue. Di solitu a forma d'onda hè sinusoidale. A currente alternata pò trasmette l'elettricità in modu efficiente. Tuttavia, ci sò altre forme d'onda chì sò applicate in realtà, cum'è l'onde triangulari è l'onde quadrate.
Differenziazione
1. Direzzione: In corrente cuntinua, a direzzione di a corrente ferma sempre a listessa, scorrendu in una direzzione. In cuntrastu, a direzzione di a corrente in corrente alternata cambia periodicamente, alternendu trà direzzione pusitiva è negativa.
2. Cambiamenti di tensione: A tensione di a corrente continua ferma custante è ùn cambia micca cù u tempu. A tensione di a corrente alternata (CA), invece, hè sinusoidale cù u tempu, è a frequenza hè generalmente 50 Hz o 60 Hz.
3. Distanza di trasmissione: A corrente continua hà una perdita d'energia relativamente chjuca durante a trasmissione è pò esse trasmessa nantu à longhe distanze. Mentre chì a putenza alternata in a trasmissione à longhe distanze avarà una grande perdita d'energia, dunque deve esse aghjustata è cumpensata per mezu di u trasformatore.
4. Tipu d'alimentazione: E fonti d'alimentazione cumuni per a corrente continua includenu batterie è celle solari, ecc. Queste fonti d'alimentazione producenu corrente continua. Mentre chì a corrente alternata hè generalmente generata da centrali elettriche è furnita per mezu di trasformatori è linee di trasmissione per usu domesticu è industriale.
5. Campi d'applicazione: A corrente continua hè cumunamente aduprata in l'apparecchi elettronichi, i veiculi elettrici,Stazioni di ricarica per veiculi elettrici, ecc. A corrente alternata hè largamente aduprata in l'applicazioni domestiche. A corrente alternata (CA) hè largamente aduprata in l'elettricità domestica, a pruduzzione industriale è a trasmissione di putenza.
6. Forza di corrente: A forza di corrente di AC pò varià in cicli, mentre quella di DC di solitu ferma custante. Questu significa chì per a listessa putenza, a forza di corrente di AC pò esse più grande di quella di DC.
7. Effetti è sicurità: A causa di e variazioni di a direzzione di a corrente è di a tensione di a corrente alternata, pò causà radiazioni elettromagnetiche, effetti induttivi è capacitivi. Quessi effetti ponu avè un impattu annantu à u funziunamentu di l'apparecchiature è a salute umana in certe circustanze. In cuntrastu, l'alimentazione CC ùn hà micca questi prublemi è hè dunque preferita per certe apparecchiature sensibili o applicazioni specifiche.
8. Perdite di trasmissione: L'alimentazione CC hà perdite d'energia relativamente basse quandu hè trasmessa nantu à longhe distanze perchè ùn hè micca affettata da a resistenza è l'induttanza di l'alimentazione CA. Questu rende a CC più efficiente in a trasmissione à longhe distanze è in u trasferimentu di putenza.
9. Costu di l'equipaggiu: L'equipaggiu CA (per esempiu, trasformatori, generatori, ecc.) hè relativamente più cumunu è maturu, è dunque u so costu hè relativamente bassu. L'equipaggiu CC (per esempiu,invertitori, regulatori di tensione, ecc.), invece, hè di solitu più caru. Tuttavia, cù u sviluppu di a tecnulugia DC, u costu di l'equipaggiu DC diminuisce gradualmente.
Data di publicazione: 28 di settembre di u 2023