A rapida crescita diInfrastruttura di ricarica di vitture elettrichehà necessitatu protokolli di cumunicazione standardizati per assicurà l'interoperabilità trà e stazioni di ricarica EV è i sistemi di gestione cintrali. Trà questi protokolli, OCPP (Open Charge Point Protocol) hè diventatu un benchmark mundiale. Questu articulu esplora e differenze chjave trà OCPP 1.6 è OCPP 2.0, cuncentrandosi nantu à u so impattu nantu à a tecnulugia di carica EV, l'efficienza di carica è l'integrazione cù standard muderni cum'è CCS (Combined Charging System), GB/T è a ricarica rapida DC.
1. Architettura di Protocolli è Modelli di Comunicazione
OCPP 1.6, introduttu in u 2017, supporta i formati SOAP (via HTTP) è JSON (via WebSocket), chì permette una cumunicazione flessibile tràCaricatori Wallboxè sistemi cintrali. U so mudellu di messageria asincrona permetteStazioni di ricarica per veiculi elettriciper gestisce operazioni cum'è l'autenticazione, a gestione di e transazzioni è l'aghjurnamenti di u firmware.
OCPP 2.0.1(2020), l'ultima iterazione, adotta un'architettura più robusta cù una sicurezza mejorata. Impone HTTPS per a cumunicazione criptata è introduce certificati digitali per l'autenticazione di i dispositivi, affrontendu e vulnerabilità in e versioni precedenti. Questa aghjurnazione hè cruciale perStazioni di carica rapida DC, induve l'integrità di i dati è u monitoraghju in tempu reale sò di primura.
2. Ricarica intelligente è gestione di l'energia
Una caratteristica principale di OCPP 2.0 hè a so avanzataRicarica intelligentecapacità. À u cuntrariu di OCPP 1.6, chì offre un bilanciamentu di carica basicu, OCPP 2.0 integra sistemi dinamici di gestione di l'energia (EMS) è supporta e tecnulugie Vehicle-to-Grid (V2G). Questu permetteCaricatori EVper adattà i tariffi di carica secondu a dumanda di a rete o a dispunibilità di energie rinnuvevuli, ottimizendu a distribuzione di l'energia trà e stazioni di ricarica di i veiculi elettrici.
Per esempiu, un caricatore Wallbox chì usa OCPP 2.0 pò dà priorità à a carica durante l'ore di bassa tensione o riduce a putenza durante a congestione di a rete, aumentendu l'efficienza sia per e residenze sia per e imprese.Configurazioni di ricarica per vitture elettriche.
3. Sicurezza è Conformità
Mentre OCPP 1.6 si basa nantu à meccanismi d'autentificazione basi, OCPP 2.0 introduce a crittografia end-to-end è e firme digitali per l'aghjurnamenti di u firmware, mitigendu i risichi cum'è l'accessu micca autorizatu o a manomissione. Questu hè particularmente vitale perStazioni cumpatibili cù CCS è GB/T, chì gestiscenu dati sensibili di l'utilizatori è transazzioni DC di alta putenza.
4. Modelli di dati è funzionalità migliorati
OCPP 2.0Espande i mudelli di dati per supportà scenarii di carica cumplessi. Introduce novi tipi di missaghji per a diagnostica, a gestione di e prenotazioni è i rapporti di statu in tempu reale, chì permettenu un cuntrollu granulare diStazioni di ricarica per veiculi elettriciPer esempiu, l'operatori ponu diagnosticà à distanza i guasti inUnità di carica rapida DCo aghjurnà e cunfigurazioni per i caricabatterie Wallbox senza intervenzione in situ.
À u cuntrariu, OCPP 1.6 ùn hà micca supportu nativu per ISO 15118 (Plug & Charge), una limitazione trattata in OCPP 2.0 per via di una integrazione perfetta cù questu standard. Questu avanzamentu simplifica l'autentificazione di l'utilizatori in e stazioni CCS è GB/T, permettendu esperienze "plug-and-charge".
5. Compatibilità è Adutzione di u Mercatu
OCPP 1.6 ferma largamente aduttatu per via di a so maturità è cumpatibilità cù i sistemi legacy, cumprese e rete basate in GB/T in Cina. Tuttavia, l'incompatibilità di OCPP 2.0 cù e versioni precedenti pone sfide per l'aghjurnamenti, malgradu e so caratteristiche superiori cum'è u supportu per V2G è u bilanciamentu di carica avanzatu.
Cunclusione
A transizione da OCPP 1.6 à OCPP 2.0 marca un saltu significativu in a tecnulugia di ricarica di vitture elettriche, guidata da esigenze di sicurezza, interoperabilità è gestione intelligente di l'energia. Mentre OCPP 1.6 hè sufficiente per l'operazioni di carica di base di EV, OCPP 2.0 hè indispensabile per e stazioni di ricarica EV à prova di futuru, in particulare quelle chì supportanu.Carica rapida DC, CCS, è V2G. À misura chì l'industria evolve, l'adopzione di OCPP 2.0 serà cruciale per allineassi cù i standard mundiali è migliurà l'esperienze di l'utilizatori in i Wallbox Chargers è i centri di ricarica publichi.
Per più dettagli nantu à e specificazioni di u protocolu >>>.
Data di publicazione: 28 di ferraghju 2025